۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
کد خبر: 883219

اسماعیل سلطانیان بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون و عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت درگذشت.

اسماعیل سلطانیان در ۶۹ سالگی درگذشت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط‌عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، اسماعیل سلطانیان بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون بامداد ۲۴ خرداد ماه در سن ۶۹ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در این باره گفت: در تماس تلفنی میلاد سلطانیان فرزند آن زنده‌یاد، متاسفانه باخبر شدم که استاد سلطانیان به دلیل بیماری و ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در پیامی درگذشت این عضو گرانقدر موسسه هنرمندان پیشکسوت را به خانواده گرامی ایشان و اهالی هنر به خصوص‌هنرمندان پیشکسوت تسلیت گفت.

عظیمی در ادامه اضافه کرد: مراسم خاکسپاری و وداع با مرحوم سلطانیان در قطعه هنرمندان متعاقباً اعلام خواهد شد.

اسماعیل سلطانیان علاوه بر ایفای نقش در بیش از ۳۱ فیلم، در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است؛ کارگردانی۱ فیلم، نویسندگی ۳ فیلم، تهیه‌کنندگی۲ فیلم و دستیار کارگردانی ۳ فیلم، بخشی از فعالیت‌های او در دیگر بخش‌های سینما و تلویزیون است. او همچنین در مقام طراح لباس، بازیگردان، مترجم و جانشین مدیر تولید نیز توانمندی‌هایش را در این عرصه به نمایش گذاشته است.

مهم‌ترین آثار این پیشکسوت سینما و تلویزیون در حرفه‌ نویسنده، فیلم «اصحاب کهف» و فیلم «همه‌ دختران من» است.  مهم‌ترین ساخته سینمایی او در مقام کارگردان فیلم «همه دختران من» و در حرفه‌ی تهیه کننده، فیلم «اصحاب کهف» و «همه‌ دختران من» است. این هنرمند سینما و تلویزیون، در فیلم «مهاجر» نیز دستیار اول کارگردان بود.

«زنگ‌ها»، «بایکوت»، «دستفروش»، «دیده‌بان»، «بای‌سیکل‌ران»، «مهاجر»، «ابلیس»، «هبوط»، «غزال»، «ماه و خورشید»، «کافه ترانزیت»، «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند»، «چ»، سریال‌های «یوسف پیامبر»، «رستگاران»، «وضعیت سفید»، «پایتخت۲»، «معراجی‌ها» و سریال شبکه خانگی «قورباغه» از جمله نقش‌آفرینی‌های ماندگار این هنرمند قدیمی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.